5 januari 2011

Envis? Jag?

Så, nu har jag hoppat ut i köket och
tömt diskmaskinen. *vila på en stol*
Jag håller ju på att krevera av tristess!!!
Sen fyllde jag den. *mer vila på stolen*

Värmde en mugg kaffe,
hoppade mot kylen ett steg,
tog med mig muggen, hoppade ett skutt till,
tog med muggen, hoppade igen,
tog med mig muggen, öppnade dörren,
skruvade av korken
på mjölken, tappade locket!

Fick balansera och leta efter locket,
hittade det, hällde upp mjölk i min mugg som
stod på golvet, skruvade på korken igen
och stängde dörren.

Skuttade in mot vardagsrummet ett steg,
tog med muggen, drack ur lite, skuttade ett steg till,
tog med muggen, ser sittbrunnen och siktar in mig på den.

Börjar bli rejält trött i mitt ben,
kommer fram till sittbrunnen,
ställer muggen där, sätter mig ner och vilar lite.

Ställer muggen ovanför vår öppna spis,
hoppar ett skutt.
Nu är det inte långt kvar till soffan!

Tar min mugg och "slidar" med vänsterfoten
i sidled mot soffan. Framme!!!

NU är jag rejält trött!!!!
MEN, jag har kaffe! *asg* =oD

15 kommentarer:

Pärlmudden sa...

Vart finns "gilla-knappen". Har kommit på mig själv med att leta efter gilla knappen även på bloggar nu, inte bara på fb. Nördigt, eller?
Förstår dig att du blir rastlös.

KRAM KRAM

Katarina sa...

Man kommer långt genom att vara envis, och tillräckligt kaffesugen.

Kram

Smycka sa...

Muddis: Ja, den knappen brukar jag kika efter också. Kram =oD

Katarina: Jo, det har jag också märkt! Kram =oD

YvvePyvve sa...

Härligt att höra att du är "på benen" igen!

/YvvePyvve

Rosenvante sa...

Jaha, det är så det blir. Hade nästan det på känn. Hade tänkt ut en massa lösningar på hur jag skulle tackla alla de där grejerna. Får fråga dig sen när jag behöver få tips, så träna på du så du kan svara på alla mina frågor. (men gör det försiktigt så du inte trillar)

Smycka sa...

Yvve: Tack du! =o)

Rosenvante: *ler* Det är vällan bra att jag gör misstagen och du får göra rätt! *hihi* Det som är bra att ha är en kasse/väska som man kan ha om halsen för att få med sig mobil och telefon. Eller sånt som inte skvalpar över! *haha* Förr hade jag även en bra ryggsäck som jag hade på "magen". ;) Du lär finna sätt! =o)

myzpyz sa...

hejja hejja *viftar med pompoms* förstår att det måste bli sååå tråkigt att bara sitta/ligga. tur iaf att du handarbetar o har datorn!
kraMyz

Cicki sa...

Vill också ha en gilla-knapp. Det där var en bedrift som heter duga. Vad är det man brukar säga? "Trägen vinner"......:-)

Unknown sa...

Men vad har du gjort?

mary-ann sa...

WOW vilket jobb för att få kaffe :))))

Smycka sa...

Myz: *haha* Det är megatråkigt!

Cicki: Gilla-knappen är en bra knapp tycker jag. *ler* Jo, det var lite så jag tänkte. *hehe*

Eldstickan: Jag har brutit foten. =oD

mary-ann: Jaaa, vad gör man inte när man är jättesugen. *s*

Sunna sa...

förstår att det börjar krypa i kroppen nu, ett tag kan det vara skönt att vara soffliggande men det går snart över. kämpa på

Smycka sa...

Sunna: Jaaaa, jag hade krupp redan efter 1 vecka och nu har det redan gått 3 veckor! Tiden går fort när man har roligt! *haha* Tack du! Det går lättare när någon är hemma. =o)

Marianne sa...

Det är rätta takter, kämpa på. Tror att jag också skulle hålla på så där om jag bröt mig. Skulle nog försöka ut i stallet och mocka också ;)

Smycka sa...

Marianne: Antagligen! När jag opade min högra hand hade jag ca 10 marsvin som behövde mat och städas i burar. Det gick ganska bra att vara vänsterhänt! *asg* MEN, vilken bassning jag fick! *hahaha* =o)