4 augusti 2013

Liten resa och virkad väst del 3

I fredags for vi upp till Stockholm för att fira 
min lilla momo som fyller 90 år 
imorgon och min kusin som precis fyllt 40 år. 

Min andra kusin med sin familj kom upp från Göteborg. 
Hans äldsta dotter har en liten tre månaders baby som var jättesöt! 

Vi hade jättemysigt!

Som ordspråket säger,
borta bra men hemma bäst! =o)

Lite bil-handarbete!
Lila arbetet är Hjälpstickan-garn, det blåa är
en jättesjal som jag börjat om på och det svarta
är västen som syns här nedanför.

Lite bil-virkning blev det!
Fick prova på dotra som motvilligt tog på sig
västen och posade! *hihi*

Nu är västen så gott som klar!
Funderar på om jag ska virka ihop sidan istället, 
eller låta det vara. Blir nog att låta det vara
och göra en snodd i vardera framstycke
så jag kan knyta ihop västen. 
Jag är nöjd! =o)

Hjerte garn Blend bamboo,
70% bamboo och 30% bomull med nål nr 5.

Inga kommentarer: