2 april 2015

Skärtorsdag 2/4 Väntar, syr, tränar och städar

Min ena dotter, Bea, är höggravid och har
gått över tiden med 14 dagar.

Igår åkte hon in till Huddinge sjukhus för att
bli igångsatt. Och fram till skrivande stund
har den lilla krabaten som verkar vara
väldigt hemmakär inte "ramlat" ut!

Åh vad det är jobbigt att vänta!
Jag vill ju blir mormor ju!

 

Somnade igår vid kl 02,30 ungefär och vaknade 06,50.
Inte så många timmars sömn!

*suck* Vad kan man göra när man väntar på barnbarn?!
Jo, man kan sy!

Idag blev det en påskduk.
Gillar denna duk också!

Ja, det är några små missar på denna också,
men kollar man inte så nära så ser man det inte. *hehe*
Har inte märkt denna ännu.

Det var typ såhär den turkosa duken skulle bli.
Men jag gjorde något annat då. *hihi*
Detta mönster är efter Majas Paradis

Jaha, efter duken da, vad kan jag göra då?
Ja, jag kan ju träna lite! 

Inte det högra benet än
dock, men jag har ju andra delar av kroppen
som inte skulle må så dåligt av lite träning.

Blev lite biceps, triceps, axlar, crunches och
en app som har träning i 7 minuter, "7 min full workout".

Det är 12 övningar som är 30 sek var och 10 sek vila.

*hm* Inget barnbarn än!
Vad ska jag göra nu da!?

Ja, jag kan ju städa!

Jag har dammat, dammsugit och skurat!
Barnbarn? Hepp! Åh, de fuff! (oh, mon dieu!)


Åhhh vad det är jobbigt att vänta!

Hoppas allt går bra älskade barn!
Tänker på er alla tre!
Kramar i massor < 3  < 3  < 3

3 kommentarer:

Cicki sa...

Har det redan gått så lång tid. Jag tyckte det var nyligen du berättade att du skulle bli mormor.....:-)

Rosenvante sa...

Hoppas du är mormor nu och allt gått bra

Grete sa...

NÅ har du vel blitt mormor!
Forstår ditt problem med å få tiden til å gå...... Da min nevø og kjæresten var på sykehuset, ble jeg holdt oppdatert på mobil hele natta! Og fødselen tok laaaang tid. Det ble en laaaaaang natt på syrommet!
Lykke til med mormorrollen!