22 december 2015

Tisdag 22/12 Tripp till Stockholm

Söndag 20/12
Idag var det 4e advent.

Husbandet och jag for upp till Stockholm.
Han skulle jobba och så fick vi lite tid med
min lilla Mamsing, lilla Momo, min Bea,
Beas Nicklas och Beas lille Loke.

Men på vägen dit upp i bilen så behövde jag
något att göra så att eh, jaaa, jag tog med lite grejs.

* Jag sydde förhand på kanten på baksidan 
på min julduk.

* Fäst trådar och sytt på liten namnlapp på en
virkad tubhalsduk.

* Virkat, fäst trådar och sytt på namnlapp
på en napphållare.

* Stickar på en jättesal (finns inte med på bilden)

* Och så började jag virka på en krage.

När vi kom upp till Stockholm så checkade vi 
in på Hotel Tapto i Stockholm.

Efter det hämtade vi Bea och for ut till Länna för
att käka lite kinamat med våra kära.

Efter det for Husbandet och jag tillbaka till hotellet.

På hotellet blev jag lite sugen på lite vin.
Och då är ju mitt lilla Husband så himla snäll 
att han köpte mig ett glas vin.

Men, jag fick ju en smärre chock när han sa vad det kostade!
125 kr för 1 glas!!! *hahaha*

Måndag 21/12
Jag tog en promenad, 1,7 km, till min mamma för att vi
skulle käka lunch. Käkade med min lilla mamma
och gamla arbetskamrater. Himla trevligt!

Sen for jag in till stan för att träffa min dotter.
Höll henne sällskap medans hon hade sin lunch.

På måndags eftermiddagen tog Husbandet och jag
lite kaffe i lobbyn.

Det var jättefint!

Har kommit lite längre på min krage.
Gillar verkligen färgerna.

Tisdag 22/12
Måste ju bara säga att frukosten var ju enormt god!
Jättegott bröd med pastej och sallad, hallon yoghurt
med hotellets egna blandade müsli, honungsmelon,
apelsin juice och kaffe. *mmmm*

Och VIPS så blev kragen färdig!

Garn: Lang Yarns Jawoll Magic Dégradé superwash
Virknål: nr 3,5

Garnet är köpt hos GarnMalin i Skövde, Varnhemsgatan.

I och med att vi checkade ut redan kl 7,30 så for jag
ut till Bea och Loke i Skogås för att ha lite mer tid med dem.

Vi for in till Farsta Centrum och shoppade
och fikade lite. Himla trevligt!

Efter sex timmar for jag in till stan igen för att åka
med Husbandet hem. Lättare att åka kommunalt än att han
skulle ta sig ut till Skogås. 

Vi åkte även norra länken eller vad det heter för att fara hem
via den norra delen från Stockholm. Men av någon anledning
hamnade vi söder ut i alla fall! *hahaha* Alltså via Södertälje!

Ja, ja, alla vägar bär ju till Rom så att eh, jaa, vi kom hem till
Skövde och lilla Skultorp!






Inga kommentarer: