29 december 2015

Tisdag 29/12 Sytt

Dagen har gått i symaskinens tecken!

Igår motionerade jag och idag 
motionerade jag min symaskin! *hihi*

Först fick jag fixa baksidetyget.
Det skulle inte räcka till på bredden så jag skar av en 
del och sydde fast den. Och när jag mätte så ja,
vad tror ni!? Jo, jag hade sytt fast den typ där
 jag skurit av den! *asg*

Ja, ja, gör om gör rätt!
Nu fick jag skära av två kortare bitar och
skarva ihop dem för att det skulle räcka till. 
Var ju lite orolig att det inte skulle räcka till på 
höjden! Men tack och lov så gjorde den det! *pjuh*

Började nåla ihop dem och såg att det blev snett!
*hm* Ta bort nålar och fixa till!

Sen skulle jag bestämma om jag ville ha det
snirkligt eller rakt och enkelt. *hm*
Det blev rakt och enkelt!

Ja, enkelt kanske är att överdriva! *hahaha*
Det är lite snett och vint, lite veck här och där.
MEN jag har UDDARNA HELA!!! *hehehe*

Hela alltet mäter ca 42" x 42"
eller 108 cm x 108 cm.

Jag gillar den och det är jag som ska ha den!
Nu ska jag "bara" kanta den så är den klar!

Go eftermiddag!

Inga kommentarer: