4 september 2017

Måndag 4/9 Blandat igen

Lördag 5/8
Idag skulle min älskade lilla Momo fyllt 94 år!

Har provsytt en fågel utan mått som vanligt!
Såg en bild och var ju tvungen att prova.
Och jag vet vad jag måste förbättra!

Har även provsytt en trådrulle för första gången.
Inga mått här heller och ja, jag vet vad jag måste förbättra.

Bild 1: Fågeln - jag blev nöjd i alla fall
Bild 2: Närbild på näbben
Bild 3: Man tager vad man haver och lappar typ
Bild 4: Trådrullen igen

Dessa prover gjordes inför en utmaning som jag 
är med i från Quilterian uppe i Luleå.

Detta blev mitt resultat!
Ett landskap, mitt första landskap.
Den är inte jättestor ca 26 cm * 22 cm

Söndag 6/8
Sista dagen på semestern! =o)

Började på en ny badrumsmatta.



Tisdag 8/8
Träning och spinning med finaste Julia på
Actic Arena i Skövde.

Onsdag 9/8 
Badrumsmattan är klar! =o)
71 cm i diameter trikåmatta

Fredag 11/8
Idag käkade Husbandet och jag på O´Learys.
Gottitt.

Lördag 12/8 
Idag var det syträff med andra gruppen.
Jag sydde en innerbag till Mamsingen.

Söndag 13/8 
Husbandet, Lillsvågern och jag for upp till Stockholm
Började virka på en sjal.

Levererade innerbagen till min Mamsing!
Den passade perfekt! *tummen upp*

Far till Riga med Husbandet och en bunt till!
 
Husbandet och jag. Fotot taget av Lillsvåger.

Lite virktid fanns det.

Lillsvåger

Måndag 14/8 
Idag fyller min käraste vän 50 år!
Grattis Nettan! 

Ovan ett kort jag gjorde till henne från
oss alla som gav henne en slant till hennes present.

Här är Nettan och Git i sitt esse!
Så goa och underbara var det!
Git jobbar på båten och är suverän!
 
Gjorde ett eget kort till Nettan från Husbandet och mig.

Gjorde ett kort från Bea och hennes familj till Nettan också.

Vi hade SÅ roligt denna resa!
Vi var 11 personer som åkte!

Tisdag 15/8
Har kommit längre på sjalen.
Men några dagar senare så repade jag upp allt!
Var inte nöjd helt enkelt! =o)

Lite skoj med snapchat! =o)








Inga kommentarer: