24 maj 2014

Fredag 23/5 och Lördag 24/5

I fredags köpte jag nya skor för de gamla håller
på att gå sönder. Eller, de har gått sönder,
snuttetån (lilltån) smiter ut på ena sidan lite. *ler*
Så det blev ett par nya Asics. =o)

Husbandet for och köpte olja som vi oljade
in altanen med. Eller ja, en del av den,
för oljan tog slut när drygt halva altanen var klar. 

Sen föll skapar andan på!
Jag sydde en innerväska till min cykelkorg!
Den är visserligen avtagbar korgen,
men ifall jag inte vill visa vad jag har med mig,
eller att de kanske finns möjlighet till att det ramlar ut!

Tyget drog sig lite så den blev lite mindre än
vad jag hade tänkt mig. Men skit samma!
Det är jag som ska ha den. *ler*
Och jag är nöjd! =o)

Denna kommer jag att använda på torsdag,
när Viken runt går av stapeln! 

Idag var jag på sykurs och sydde dessa blad.
Nu ska de monteras på en bakgrund också.

Och den blev så här denna gången.
Nu är blomman fastnålad så nu ska jag
"bara" sy fast den förhand lite fin.

Fortsättning på denna kommer runt den 14/6 
då nästa kurs är. Den var rolig att göra
men väldigt pillig. För säkerhetsskull
satta jag in långsamt på symaskinen så den 
inte skulle skena iväg! *hahaha*

Nä, nu ska jag nog virka på min mormorsruteväst
så den blir klar. Det är ju bara en ytterkant som saknas.

Nattinatti

Inga kommentarer: